Nowa kampania społeczna Fundacji Most the Most
Celem kampanii Mocarze Sztuki jest wykreowanie mody na wspieranie kultury i ochronę dzieł sztuki. Fundacja Most the Most chce kreować poczucie odpowiedzialności za stan dóbr kultury oraz zachęcać firmy, instytucje i stowarzyszenia w finansowanie prac konserwatorskich przy muzealiach. Kampania ma charakter ogólnopolski, a wybór muzealiów będzie organizowany cyklicznie.
Zadaniem kampanii jest m.in.:
- ochrona dzieł sztuki i obiektów dziedzictwa kultury zgromadzonych w lokalnych muzeach;
- pokazanie ciekawych muzealiów szerszej publiczności i zainteresowanie ofertą lokalnych muzeów;
- pogłębianie społecznej świadomości w zakresie kultury i sztuki;
- inspirowanie do zaangażowania społecznego na rzecz ochrony dziedzictwa narodowego;
- promowanie postaw firm i instytucji, które angażują się na rzecz kultury i sztuki.
Zadania te chcemy osiągnąć dzięki zaproszeniu do współpracy partnerów:
- lokalne muzea z całej Polski, aby wskazały nam ze swoich własnych zasobów muzealia, którym chcą przywrócić świetność i poddać je pracom konserwatorskim;
- firmy, instytucje, stowarzyszenia, aby przekazały darowiznę na sfinansowanie takich prac;
- wszystkich ludzi mocy – aby wzięli udział w konkursach na wybór zwycięskich eksponatów.
Kampania Mocarze Sztuki podzielona jest na kilka angażujących etapów.
Pierwszy z nich to kontakt z lokalnymi muzeami z prośbą o wskazanie muzealia, dzieła sztuki, któremu należy przywrócić świetność, ale właścicielowi brakuje na to środków. Dzięki zaangażowaniu w kampanię Mocarze Sztuki możliwe jest pozyskanie maksymalnie do 20 000 zł. na renowacje eksponatu muzealnego.
Zgodnie z regulaminem kampanii (PDF, 166) muzealia mogą zgłaszać tylko instytucje kultury, będące muzeami wpisanymi do Wykazu muzeów prowadzonego przez MKiDN, z wyłączeniem muzeów prowadzonych bądź współprowadzonych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, chyba że są jednocześnie wpisanymi do rejestru instytucji kultury jednostki samorządu terytorialnego.
Termin zgłaszania muzealiów w tegorocznej edycji kampanii to 20.02.2023 r.
Spośród zgłoszonych muzealiów – na podstawie kryteriów określonych w regulaminie kampanii - Fundacja wybierze max. 10 dzieł sztuki, na które będzie można zagłosować w ankiecie umieszczonej na stronie Fundacji.
Internauci oraz lokalne społeczności wybiorą spośród nich 5 zwycięskich eksponatów, które otrzymają dofinasowanie.
W celu sfinansowania prac konserwatorskich zwycięskich muzealiów Fundacja nawiąże współpracę z firmami, instytucji, które zechcą wziąć udział w naszej kampanii i zostać Mocarzami Sztuki.
Serdecznie zapraszamy do śledzenia informacji o kampanii. Wspierania naszych działań komunikacyjnych i liczymy na zgłoszenia ciekawych muzealiów oraz społeczne zaangażowanie na kolejnych etapach kampanii. Stwórzmy razem Wspólnotę Mocy dla kultury i sztuki!
Więcej informacji na stronie Fundacji Most the Most