bgk24 to nowoczesny system bankowości internetowej. System ułatwia zarządzanie finansami, ma wpływ na przyspieszenie realizacji operacji bankowych i umożliwia korzystanie z produktów bankowych.
Pomoc / Informacje o usłudze
bgk24
Archiwum
BGK Zlecenia / BGK Zlecenia 2
Obsługa płatności ze środków europejskich i krajowego współfinansowania
Od stycznia 2010 r. Bank Gospodarstwa Krajowego odpowiada za wypłaty większości przyznanych Polsce środków europejskich. Zgodnie z ustawą o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r., płatności na rzecz beneficjentów dokonywane są od 1 stycznia 2010 r. z rachunku Ministra Finansów otwartego w Banku Gospodarstwa Krajowego, który pełni rolę tzw. Płatnika.
Krajowy Fundusz Drogowy
W przypadku pytań:
- dotyczących trudności technicznych prosimy o kontakt: tel. (22) 599 88 88 w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
- dotyczących zapytań związanych z funkcjonalnością BGK-ZLECENIA prosimy zgłaszać je korespondencyjnie na adres poczty elektronicznej bgkzleceniakfd@bgk.pl,
dotyczących zasad dokonywania wypłat ze środków KFD prosimy o kontakt: tel. 22 596 57 47 lub 22 522 96 96.
Od 1 września 2011 r. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) udostępnia w ramach prowadzenia obsługi Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) portal komunikacyjny BGK-ZLECENIA, umożliwiający Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad składanie wniosków o wypłatę ze środków KFD w formie elektronicznej. Stworzony w BGK portal komunikacyjny BGK-ZLECENIA jest narzędziem informatycznym, służącym do szybkiego i jednocześnie bezpiecznego tworzenia oraz składania wniosków o wypłatę ze środków KFD na rzecz beneficjentów płatności zlecanych przez GDDKiA. Od listopada 2018 roku możliwość składania wniosków o wypłatę ze środków KFD za pośrednictwem portalu komunikacyjnego BGK-ZLECENIA posiada również Główny Inspektor Transportu Drogowego.
Z portalem komunikacyjnym BGK-ZLECENIA można połączyć się w dowolnym czasie i miejscu, co ułatwia składanie wniosków o płatność i przyspiesza ich realizację.
Portal BGK-ZLECENIA umożliwia za pośrednictwem internetu:
- wypełnienie formularza wniosku o wypłatę,
- autoryzację wniosku o wypłatę,
- uzyskiwanie bieżących informacji o statusie wniosku,
- drukowanie potwierdzeń realizacji wniosku.
Gwarancje i poręczenia portfelowe
Wymiana informacji związanych z obsługą i zarządzaniem produktami Portfelowych Linii Gwarancyjnych pomiędzy BGK a Bankami odbywa się za pośrednictwem dedykowanego portalu BGK ZLECENIA wykorzystującego dostępne mechanizmy uwierzytelniania i autoryzacji użytkowników.
W ramach portalu przekazywane są do Banków również informacje zwrotne, zawierające podsumowanie z przetwarzania otrzymanych danych sprawozdawczych. Portal zapewnia również możliwość śledzenia kolejnych kroków przetwarzania danych poprzez oznaczenie konkretnych statusów dla poszczególnych spraw.
W przypadku pytań dotyczących:
- problemów technicznych prosimy o kontakt tel. 22 599 88 88 w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku;
- problemów lub zapytań związanych z funkcjonalnością BGK-ZLECENIA oraz problemów merytorycznych, prosimy o ich zgłaszanie korespondencyjne na adres poczty elektronicznej bgkzlecenia@bgk.pl lub telefonicznie na nr tel. 22 596 58 88, lub nr BGK Linii 22 596 59 00.
Dokumenty
Obsługa Zakładów Karnych
Od 1 lipca 2015 roku BGK udostępnia dla Zakładów Karnych oraz Aresztów Śledczych nowy kanał komunikacji w celu zapewnienia obsługi sum depozytowych.
W przypadku pytań:
- dotyczących trudności technicznych prosimy o kontakt tel. (22) 599 88 88 w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
- dotyczących trudności lub zapytań związanych z funkcjonalnością BGK-ZLECENIA oraz problemów merytorycznych prosimy zgłaszać je korespondencyjnie na adres poczty elektronicznej bgkzlecenia@bgk.pl lub telefonicznie na nr tel. 22 596 58 88 lub nr BGK Linii 22 596 59 00.
Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
Udostępniony przez BGK portal komunikacyjny BGK – Zlecenia w ramach prowadzenia Funduszu Wsparcia Kredytobiorców służy realizacji wypłat wsparcia na zasadach ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy.
W przypadku pytań:
- dotyczących trudności technicznych prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem: (22) 599 88 88, pomoc dostępna w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00;
- dotyczących trudności lub zapytań związanych z funkcjonalnością BGK – Zlecenia prosimy o zgłoszenia korespondencyjnie na adres e-mail: bgkzlecenia@bgk.pl.
Portal BGK – Zlecenia umożliwia za pośrednictwem Internetu:
- rejestrowanie umów o udzielenie wsparcia w spłacie kredytu mieszkaniowego;
- rejestrowanie umów pożyczki na spłatę zadłużenia z możliwą opcją rejestracji promesy poprzedzającej umowę pożyczki;
- przyjmowanie przez BGK danych dotyczących harmonogramu wypłat wsparcia kredytobiorcom oraz terminu przekazania pożyczki na spłatę zadłużenia;
- rejestrowania zmian w zakresie danych kredytobiorców;
- rejestrowania wstrzymań wypłat wsparcia;
- przekazywanie kredytodawcom informacji dotyczących zrealizowanych wypłat.
Mieszkanie dla Młodych
W przypadku pytań:
- dotyczących trudności technicznych w obsłudze BGK-ZLECENIA prosimy o kontakt tel. BGK LINIA 801 598 888, +48 22 599 8888 w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
- dotyczących trudności lub zapytań związanych z funkcjonalnością BGK-ZLECENIA oraz zagadnień merytorycznych dotyczących programu „Mieszkanie dla młodych” prosimy o zgłoszenia za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie na nr tel. BGK LINIA 801 598 888, +48 22 599 8888
Od 1 stycznia 2014 roku Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) udostępnia instytucjom kredytującym portal komunikacyjny BGK-ZLECENIA w ramach prowadzenia obsługi rządowego programu Mieszkanie dla młodych w celu realizacji wypłat finansowego wsparcia na zasadach określonych ustawą z dnia 27 września 2013r. o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi (Dz. U. z 2015r. poz. 1865).
Program pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi realizowany jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa (MIiB) oraz instytucjami kredytującymi.
Dokumenty
Pozostałe druki zgodne ze wzorcem ogólnym dla portalu BGK-ZLECENIA.
Fundusz Wsparcia Sił Zbrojnych
W przypadku pytań:
- dotyczących trudności technicznych prosimy o kontakt: tel. 22 599 88 88 lub 801 598 888 w godzinach 8.00-16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
- dotyczących zapytań związanych z funkcjonalnością Portalu komunikacyjnego prosimy zgłaszać je korespondencyjnie na adres poczty elektronicznej wnioskifwsz@bgk.pl,
- dotyczących zasad dokonywania wypłat ze środków FWSZ prosimy o kontakt: tel. 22 596 57 47 lub 22 522 96 96.
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) udostępnia w ramach prowadzenia obsługi Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych (FWSZ) Portal komunikacyjny (BGK Zlecenia 2), umożliwiający składanie wniosków o wypłatę ze środków FWSZ w formie elektronicznej. Stworzony w BGK Portal komunikacyjny jest narzędziem informatycznym, służącym do szybkiego i jednocześnie bezpiecznego tworzenia oraz składania wniosków o wypłatę ze środków FWSZ.
Z Portalem komunikacyjnym można połączyć się w dowolnym czasie i miejscu, co ułatwia składanie wniosków o płatność i przyspiesza ich realizację.
Portal komunikacyjny umożliwia za pośrednictwem internetu:
- wypełnienie formularza wniosku o wypłatę,
- autoryzację wniosku o wypłatę,
- uzyskiwanie bieżących informacji o statusie wniosku.
Wyciągi elektroniczne
Działając w myśl poszanowania środowiska naturalnego, Bank Gospodarstwa Krajowego wdrożył bezpłatną usługę wyciągów elektronicznych dla klientów instytucjonalnych, której celem jest usprawnienie procedur związanych z obrotem dokumentami bankowymi, a tym samym zmniejszenie zużycia papieru.
Wyciągi w formie elektronicznej spełniają wymogi dla dowodu księgowego określone przepisami prawa (w tym przede wszystkim art. 21 ust. 1 ustawy o rachunkowości, z uwzględnieniem art. 21 ust. 1a tej ustawy), jak również dokumentu bankowego (art. 7 Prawa bankowego).
Jak uruchomić usługę
Aby skorzystać z oferty wyciągów elektronicznych należy wypełnić Dyspozycję przekazywania wyciągów i złożyć ją w oddziale BGK. W dyspozycji należy wskazać:
- które rachunki mają być objęte usługą,
- podać adresy e-mail, na które będą przesyłane wyciągi oraz
- określić, kto będzie miał dostęp do serwisu https://bgk24.pl
Usługa zostanie uruchomiona maksymalnie w ciągu 2 dni od złożenia poprawnie wypełnionej i podpisanej dyspozycji.